Představujeme radnici - Kancelář starosty není jen místnost

V našem seriálu o radnici jsme se dostali k odboru s názvem kancelář starosty. Kancelář starosty tedy v tomto případě opravdu není pouze pracovna nejvyššího představitele městské části, ale odbor, jehož hlavní náplní práce je servis pro starostu, jeho zástupce, radu a zastupitelstvo. Je to tedy odbor působící převážně v oblasti samosprávné.

Starosta David Vodrážka jedná s ředitelem Magistrátu hl.m. Prahy Martinem Trnkou.Velmi důležitou funkcí odboru je činnost sekretariátu starosty. Není asi nutno vysvětlovat, co vše práce asistentek starosty obnáší. Trvalý dohled nad kalendářem starosty, doplňování schůzek a oficiálních akcí. Rozsáhlá korespondence, a to jak v papírové formě, tak stále častěji i v podobě elektronické. Příprava materiálů pro jednání rady, kontrola plnění úkolů z rady a zastupitelstva. A samozřejmě vlídné zacházení se všemi starostovými návštěvami. Podobné povinnosti mají asistentky místostarostů.

Oddělení organizačně-administrativní má za úkol připravovat zasedání rady a zastupitelstva městské části. V první řadě to znamená zkompletovat veškeré materiály, které budou projednávány, a doručit je jednotlivým radním či zastupitelům tak, aby si je mohli v dostatečném předstihu před zasedáním prostudovat. Samozřejmostí je pořizování zápisu a záznamu z jednání. Usnesení rady a zastupitelstva pak pracovnice oddělení zveřejňují na internetové stránce městské části.

Oddělení tisku a informací je zaměřeno na kontakt s veřejností. Spolupráci s novináři zajišťuje tiskový mluvčí městské části, který je současně vedoucím oddělení. Nejčastěji asi přijdete do styku s pracovnicemi informací v recepci radnice, které vám pomohou s orientací v úřadě, poskytnou základní informace o postupu při vyřizování úředních záležitostí a dodají potřebné formuláře. Současně odpovídají na vaše telefonické a e-mailové dotazy. Městská část ale využívá k informování občanů také vlastní média. V první řadě samozřejmě zpravodaj STOP. Redakce se snaží předat svým čtenářům maximum důležitých informací a sdělení, ale také trochu pobavit. Pro většinu občanů je STOP nejdůležitějším zdrojem informací. Jeho nevýhodou je, že jako měsíčník není schopen tak rychle reagovat. V tomto směru jsou pružnější půlhodinové televizní Aktuality Prahy 13, které jsou vysílány na UPC Express a mají premiéru každý čtvrtek. Vysílací časy najdete na straně 37. V současné době probíhá také zkušební vysílání vlastního kanálu Prahy 13, který umožní městské části informovat občany velmi operativně a bez časového omezení. O projektu jsme již stručně informovali v minulých číslech a vrátíme se k němu podrobněji v září. Okamžité informace získáte 24 hodin denně na internetové stránce městské části na adrese www.praha13.cz, kde téměř denně naskakují nové zprávy, pozvánky a úřední sdělení. Vaše podněty ke všem uvedeným médiím samozřejmě uvítáme.

Odbor kancelář starosty také zajišťuje řadu kulturních a společenských akcí - výstavy a koncerty na radnici, ale také masopusty, vánoční besídky a dětské dny. „Všechny zveme na třetí ročník Koncertu pro park který se bude konat 31. srpna od 17 hodin v Centrálním parku u Domu dětí,“ vzkazuje čtenářům vedoucí odboru David Zelený. „Vystoupí řada výborných kapel. Nenechte si ujít tento hudební zážitek!“

Důležitá telefonní čísla

informace

235 011 228, 144
(dotazy@p13.mepnet.cz)
tiskový mluvčí 235 011 217
redakce zpravodaje STOP 235 011 227
inzerce ve zpravodaji STOP 235 011 229
oddělení tisku a informací 235 011 217, 228, 144
oddělení organizačně administrativní 235 011 225
odbor kancelář starosty 235 011 219, 216
seketariát starosty 235 011 202
Samuel Truschka