Nebojíte
se být ředitelem Městské policie v místě bydliště?
Nebojím se, mým přáním bylo spolupodílet se na tom, aby třináctka
byla bezpečnější. Situace v Praze 13 mi není neznámá, protože zde
bydlím přes 15 let. A myslím si, že jinak se na všechno člověk dívá,
je-li trvalým obyvatelem Prahy 13. Pálí ho daleko více problémů,
než když denně někam dojíždí a se svým obvodem nežije. Má pak samozřejmě
větší zájem na řešení problémů, které lidi trápí.
Jaký je podle vás hlavní bezpečnostní problém Prahy 13?
Třináctka je typická sídlištní zástavbou. Z toho vyplývá určitá
anonymita soužití obyvatel, která usnadňuje kriminalitu v oblasti
vykrádání vozidel, krádeží vozidel. Problémem je také bezpečnost
dopravy, hlavně v okolí škol, bezpečnost v okolí stanic metra,
zejména Nové Butovice a Luka a samozřejmě kriminalita v okolí velkých
nákupních center.
Co je vaším hlavním cílem ve funkci?
Mým prvořadým úkolem je, aby strážníci byli více vidět v ulicích.
Od toho se odvíjí možnost ovlivnit snížení počtu trestných činů,
přestupků i zvýšení bezpečnosti dopravy.
Jaké budou vaše první kroky?
Chtěl bych stabilizovat počty strážníků v obvodu a konkrétních osobností
ve funkcích okrskářů. Chci zvýšit počty okrskářů z hlediska jejich
působnosti – systémem organizace a řízení služby okrskářů dosáhnout
toho, aby v každém okrsku Prahy 13 působil v pracovní dny okrskář
v době od 8.30 do 18 hodin. Chtěl bych, aby strážník mohl více spolupracovat
s občany. Nechci, aby okrskář v pevných úředních hodinách musel
sedět v kanceláři a čekat, až za ním někdo přijde. Rychlejší
a přímější je, aby byl dostupný na mobilním telefonu a mohl přijet.
V mnoha případech se tak pomůže zabránit trestnému činu.
Plánujete zmenšování okrsků?
V rámci městské části je dnes 12 okrsků. Místo zvyšování jejich
počtu mám v plánu tzv. zdvojování okrskářů v rámci okrsku. Ti dva
strážníci na okrsku jsou pak občanům k dispozici od pondělka
do pátku od 8.30 do 18 hodin. Navazujícím úkolem je zlepšení úrovně
a organizace hlídkové služby. Chtěl bych, aby jen na území Prahy
13 působily v nočních hodinách 2–3 autohlídky. V současné době
je tu jedna hlídka a to je málo. Hlídková služba je hodně vytížená
drobnými krádežemi v supermarketech, mnohdy to zabere až třetinu
pracovní doby strážníka.
Budete prosazovat nějaká dopravní opatření?
Budeme hlavně kontrolovat dodržování dopravních předpisů a zvýšíme
počty strážníků v okolí škol.
Co vzkážete občanům?
Budu se snažit stabilizovat pracovníky a přesvědčit strážníky, že
práce u Městské policie je posláním a službou občanům. Tak beru
i svoji funkci. Věřím, že se mi podaří pokračovat v dobré spolupráci
s vedením městské části, ale i navázat kontakt se všemi iniciativami,
které zde působí. Zároveň mi dovolte nabídnout kontaktní možnosti
pro komunikaci s obvodním ředitelstvím: reditel.p13@mppraha.cz
nebo tel. 251 625 175–6 a fax: 235 511 145.
|