Paní tajemnice, mnozí vás z minulosti znají jako vedoucí Odboru legislativně - právního ÚMČ Praha 13. Poté jste na nějaký čas změnila zaměstnavatele. Co vás vedlo k tomu, že jste se rozhodla podruhé "vstoupit do téže řeky"?
Jednak v této městské části bydlím, jednak jsem tady pracovala, takže není divu, že mám tu naší třináctku tak trochu "pod kůží". Když jsem se dověděla, že úřad přijme tajemníka, musela jsem volit. Nakonec jsem se rozhodla, že se zúčastním výběrového řízení, jehož výsledek je z našeho rozhovoru zřejmý. Oproti jiným uchazečům jsem měla tu výhodu, že jsem mohla vyjít ze znalosti vnitřního prostředí úřadu, takže naši městskou část vidím i z jiného úhlu pohledu, což bylo velké plus. Tato funkce mi dává prostor změnit některé věci k lepšímu a beru ji jako určitou životní výzvu. Ale nemyslím, že "řeka", do které jsem vstoupila, je stejná. Práce tajemníka je vlastně práce personálního šéfa, takže se budu snažit o to, aby na úřadě byli takoví lidé, kteří mají nejen kvalifikační předpoklady, ale především chuť do práce. To považuji za velice důležité. Zde musím poznamenat, že úřad Prahy 13 patřil vždy mezi úřady, kde byli ochotní a schopní úředníci a byla dobrá týmová práce. S takovými kolegy se těším na spolupráci a věřím, že noví lidé, do jejichž výběru budu vstupovat, splní mé představy úředníka 21. století, a věřte, nebudou to mít jednoduché.
Se svými podřízenými se setkáváte ve zcela jiných situacích než občan.
Platná legislativa, kterou se každý úředník musí řídit, zajišťuje spokojenost občana v tom, že jeho problém nebo požadavek bude vyřízen po odborné stránce bezchybně. Zde mohu pomoci svými zkušenostmi právníka. Ráda bych poznamenala, že legislativa, která se neustále mění je pro aplikaci úředníka velmi náročná, zejména v těch případech, kdy na jednu otázku jsou různé výklady. Neméně důležitý je ale také přístup úředníka. Vycházím z toho, že na obou stranách pomyslné přepážky stojí lidé. A bude-li oboustranně fungovat odbornost,slušnost, vstřícnost, ochota a pochopení, věřím, že problémů bude minimálně. Doufám také v to, že s naším vstupem do EU se pohled a názor na práci úředníka trochu změní. Je to činnost náročná, a to nejen po stránce odborných znalostí, ale také po stránce psychického zatížení.
V nové funkci působíte teprve pár dnů. Stanovila jste si již nějaké priority?
Jednak je to doplnění týmu vedoucích odborů a stěhování do nové radnice, které bude pro mě i úředníky poměrně náročným krokem. Budu se snažit, aby vše proběhlo v co nejkratší době a nedošlo k narušení chodu úřadu. Nicméně bych ráda touto cestou požádala naše občany o shovívavost, za kterou získají nové, moderní a příjemné prostředí pro vyřizování svých záležitostí, kde nebude chybět ani možnost občerstvení. Předpokládaná doba stěhování je květen, ale více napoví průběh kolaudace. Občany budeme v každém případě informovat včas.